04 de juliol 2009

Que mengen els americans?

Despres d'una setmana visquen amb americans, la meva familia, us puc explicar, ja que he vist que es un tema que interessa, que mengen.
Primer de tot, dir una cosa ben sabuda per tots, la seva dieta no es gens saludable! Potser la dieta mediterratia tampoc es la mes saludable, pero ho es bastant mes que l'americana.

Es lleven bastant d'hora, sobre les 7 normalment, tot i que jo no ho he fet cap dia... Aquesta hora o mes tard esmorzen. L'esmorzar pot esser molt variat:
  • Pancakes amb blueberries: son les tortitas tipiques de les pelis. (Les que la Matilda, de la peli "Matilda" es prepara ella mateixa.
  • Torrades amb mantega i mermelada (tipic)
  • Ous ferrats amb altres coses fregides... (ecs, com els hi entra aixo per esmorzar?).

Llavors ja no mengen res mes fins l'hora de dinar que es al voltant de les 12 o la 1. I el dinar es molt poca cosa, be, poca cosa... una hamburguesa, un sanwich (tipic amb el pa bimbo) amb pernil, mostassa, maionesa... En comparacio a nosaltres el dinar no es res! Es un apat per entretendre la gana...

El seguent apat del dia es el sopar, si, us preguntareu i el berenar? Pero es que no hi ha temps per berenar si sopes a les 6 o 7 de la tarda! El sopar es l'apat mes consistent del dia... si, raro, perque representa que ja ho has fet tot... Per sopar pot ser: pasta, pizza, peix... no se, qualsevol cosa, pero aquest cop amb abundancia!

I per pair tot aquest sopar, fan falta hores... per tant no van a dormir normalment fins les 11 o aixi, pero fins i tot i van mes tard!

Una cosa que he trobat a faltar, son els postres. En la majoria d'apat no fan postres... i en cas que en facin, son "guarrades" en plan gelat, pastissos (com si per esmorzar no haguessim menjat prou dolcos!).. I la fruita? Normalment no mengen fruita... aixo es una de les coses que mes trobo a faltar! La fruita!! Papa, ara si que t'acceptaria una (no la meitat, sino entera) de les taronges que a cada apat m'ofereixes pelada! jajaja

Definitivament, em quedo amb els 5 apats al dia que he fet durant tota la vida, amb mes fruita, menys salses guarres... i fent un bon dinar! Mmmmmmm macarrons de la mami! I un bon sopar, escudella de la iaia feta per la mama...

Uf he de parar, que estic fent molta salivera!

Avui no hi ha fotos, les d'ahir i d'avui a la platja no son aptes... jejej es broma pero es que surto molt vermella. Pero la principal rao, es que em fa mandra, anar a buscar la camara...

I per ultim, dir que aquesta setmana amb la meva familia ha estat genial! Ara fa un ratet m'he despedit de la MaryAnn (petita), la Mallory i en Frank i ha sigut trist perque ens ho hem passat molt be aquests dies, i segur que passara molt de temps fins que no ens tornem a veure! Espero pero, que no sigui molt llarg! Puc dir, que encara que trobi a faltar el menjar casola, m'han cuidat molt be i m'he sentit com a casa! No paren de dir una cosa que els va dir la iaia Manola quan en Bob i la MaryAnn van venir l'any 90, "Mi casa es tu casa!". Fan molta gracia amb el seu accent, suposo la mateixa que jo amb el meu.

Ah, afegir que continuo madurant. Si encara que no us ho cregueu, he menjat moltes coses que abans no havia menjat. Les meves hamburgueses m'he les he menjat amb enciam (tot i que s'enganxes al paladar), vaig menjar, dues vegades, escarxofa! Se que aixo us fara estar molt orgullosos a tots!

Molts petons per tothom, i sobretot comenteu-nos coses oki?

Dema es el gran dia, el retrobament a Washington DC amb centenar de milers de persones!

Aix, nenes maques de NYC, es a dir, Anna i Nuria, us vindre a esperar alla on us deixi el bus oki? No us mogueu d'alla encara que tardi! Jo vindre!

Nona

8 comentaris:

Unknown ha dit...

iep! veig que has estat ben entretinguda amb la family.. :P
què fareu pel dia nacional del país? ja estaré atenta a la pròxima actualització, que segur que ens ho explicareu :)

per cert, una pregunta que se m'ha passat pel cap aquests dies veient les noticies: com es viu allà la mort d'en michael jackson? és tan bèstia com sembla des d'aquí? estareu a LA per l'enterro? jo no m'ho perdria per res del món si fos allí..

doncs res, que continui anant de conya perllà! jo us seguiré llegint :P

*per cert mariona, sóc la cris d'anglès! jajaja

un petó!

Unknown ha dit...

Mariona! Ala que bé us ho passeu eh. Vaig fent el seguiment aquí i mola molt anar llegint les aventures jeje. Per cert que jo tb vaig a usa, bé NY només.. al mes d'agost! Cuidat! i et vaig llegint ;)

Albert (el de l'hiper eh!)

Anònim ha dit...

Ipes!!! uola de nou a les tres. Soc en Jordi, l'amic de la Nona de teatre.
Ja ens explicareu com ha anat per aquí el dia de la independencia de EUA i tmb us volia dir que quin es l'ambient per la mort d'en Michael Jackson.
La veritat es que es identic al comentari que ha fet la cris d'anglès (la noia que ha parlat abans que jo), pero es el que jo tmb us volia dir jejeje.
espero que vagi molt bé!!

Jordi

Anònim ha dit...

k dius k menjant aixi de sa tornaras com una piloteta boniketa? jejej :)vaia tela...kuan jo vai anar era igual...

pto guapi

Núria.

Anònim ha dit...

nonoooo!!! jeje li e dit a me mare k hasmenjat totes akestes coses i no su a cregut!!! es pensava k tenduries rostit per tot el mes!!! mb mbbb me nalegruuu xo jeje

x qui tot va fent, el temps corre com sempre i passen coses (aquest cap de setmana eren havaneres i he estat x calella i vai na am barca i tmb tic gambeta jeje, xo no e vis ales nenes... i van na a sopar akell lloc d la catedral, ja lesi preguntare si van menja akelles pilotes k atipaven tan!!! aket diumenge celebrem cumple nuria, ja txplikrem k tal!!)xo no tantes com a tu x ki!! aprofitaaa!!! k jolin un viatge axi nona crec k nomes passa un cop ala vida!! jops jans ensenyaras les fotus nkra kestiguis vermella ehh.... vaia excusa jeje

vesnus informan nonii muuuuuuuuaaaa

cris s.

Anònim ha dit...

Avui trobem a faltar alguna explicació o alguna foto; ara ja ens hi havíem acostumat a anar seguint el viatge...
Un petó i cuideu-vos.

Olímpics

Anònim ha dit...

Ara si que veix que et fas gran, mica en mica estas amplian el teu variat menu, referent a la fruita ja saps que vinguent del teu pare no pot ser una mala custum.
Per girona esta fent un temps variat i alguns dies fresca i tot.


papa i mama

Núria, Anna i Nona ha dit...

Doncs nosaltres aqui fins fa un parell de dies que no hem vist molt la tele, aixi que tot lo d'en michael jackson ens havia passat x alt. Pero des que em tingut acces a una tele, doncs hem vist com son noticies 24h del mateix tema (michael jackson). Aixo per la Cris i en Jordi.
Albert, vas a NYC? Si vols algu, pregunta-ho, ok?
Nuria, si ja estic bastant boleta, pero encara no he arribat al punt de rodular, i menys, trencar-me dues costelles com va fer la "barbie".
Cris, encara que no t'ho sembli, el meu paladar madura, juntament amb mi es clar!
Papa i mama! Al final us n'heu ensortit! Ara ja no tindreu excusa! Jej
Petons
Nona